TÜBİTAK Uzay Teknolojileri Araştırma Enstitüsü Müdürü Mehmet Nefes tarafından 13 Mayıs 2026 tarihinde saat 15:00’te UHUZAM Konferans Salonu’nda “Uzay Teknolojilerinde Türkiye Perspektifi” başlıklı seminer gerçekleştirilecektir. Seminerde, Türkiye’de ve dünyada uydu teknolojilerinin tarihsel gelişimi ile günümüzde ulaştığı teknolojik seviye akademik bir perspektifle ele alınacak; Türkiye’nin haberleşme ve yer gözlem uyduları alanındaki altyapısı, teknolojik yetkinlikleri ve mevcut uygulama kabiliyetleri değerlendirilecektir. Ayrıca, Türkiye’nin uzay alanındaki gelecek vizyonu kapsamında Ay Misyonu, kritik teknoloji gereksinimleri, ulusal kapasite geliştirme hedefleri ile sanayi ve akademi arasında geliştirilebilecek olası iş birliği imkânları tartışılacaktır.